Umístěním reklamy na internet nic nekončí. Naopak. Je to teprve začátek; velmi důležitá je také následná správa PPC kampaně. Vzhledem knepřetržitému rozpínání internetu je zapotřebí vést celou akci tak, aby byla reklama schopna přizpůsobovat se novinkám. Projděte si krátký úvod do světa internetové reklamy a zjistěte, jak při správě PPC kampaně nenaletět amatérským agenturám.
PPC z anglického pay-per-click je druh internetové reklamy, u které platíte za každý proklik uživatele na umístěnou inzerci. Opakem je reklamní model, při kterém se započítává každé shlédnutí inzerce návštěvníkem webu.
Nesporným plusem PPC kampaní je efektivita přesného zaměření cílové skupiny a přehlednější kontrola rozpočtu a účinnosti prezentované reklamy. S vyhodnocováním výsledků úzce souvisí správa kampaně, která má za úkol reagovat na změny a přizpůsobovat proces tak, aby se cílení blížilo dokonalosti.
Nedávalo by příliš velký smysl vypustit reklamu bez toho, aniž by proběhlo následné vyhodnocení výsledků. Právě správa a analýza jsou dva důležité opěrné body pro vybudování úspěšné propagace. Nabízí se vám dvě základní cesty, pomocí kterých můžete kampaň vést
Správu menší PPC kampaně zvládne i méně zkušený jedinec, pokud ale máte v této oblasti spíše mlhavé zkušenosti, vyhraďte si dostatečnou časovou rezervu. Možností, jak se sebevzdělat, je mnoho – vedení PPC kampaně zvládnete pomocí dostupných nástrojů samostatně vyhodnocovat a optimalizovat, čímž dokážete reklamu lépe přizpůsobit aktuálním potřebám a zjistit, které kroky vedly k úspěšným proklikům.
Pokud plánujete do světa online reklamy zabřednout hlouběji a chystáte se zaujmout široké spektrum budoucích zákazníků, poraďte se s odborníkem. Specializované agentury mají znalosti, o kterých se běžnému uživateli ani nesní a mnohdy se vyplatí zainvestovat do pečlivě zpracované reklamy, která ve finále zaplatí sama sebe.
Obecně vzato expanduje reklama na internetu až neuvěřitelným tempem – s tímto fenoménem souvisí také nárůst neprofesionálních agentur, které mimo jiné nabízí správu PPC kampaní s často velmi tristními výsledky. Před tím, než začnete s agenturou spolupracovat, utvořte si alespoň základní přehled o tom, jak celý proces funguje a co prokliky ovlivňuje.
Běžně používaným nástrojem pro správu PPC kampaně je Google Ads – existuje oficiální certifikát, který vám zaručí, že je daná agentura skutečně kompetentní pro správu vaší reklamy. Snažte se tedy vždy dopátrat certifikace, portfolia a referencí tak, abyste za služby zbytečně neplatili amatérům, kteří správu vedou neefektivně. Kvalitní agentury, které se správou PPC zabývají, mají většinou na svém webu k dispozici reference a komentáře klientů.
Krátký úvod do světa správy PPC kampaně vám snad pomohl ujasnit si, zda je výhodné vzít zodpovědnost na vlastní bedra nebo je lepší se svěřit do péče profesionálů. Svět internetové reklamy je nestálý prostor, který se neustále mění, rozvíjí a roste. Buďte pečlivý při výběru svého reklamního partnera, střízlivě zhodnoťte svůj rozpočet a investice a nechte se vést rozumem.
Spravuje vaše PPC kampaně odborná agentura nebo vy sami? Jaké jsou vaše zkušenosti? Podělte se o ně v sekci komentářů.