Ať už potřebujete rozšířit povědomí o značce nebo zvýšit prodeje na svém e-shopu, SEO optimalizace je jedna ze základních cest pro lepší návštěvnost vašich webových stránek. Dobře provedená optimalizace stojí za úspěchem mnoha velkých hráčů na širokém internetovém poli, s rostoucí poptávkou po těchto službách se však objevují různé nekalé praktiky, pomocí kterých se podvodníci snaží vylákat finance z neznalých zákazníků. V krátkém přehledu se zaměříme na to, jak odhalit podvodné nabídky a jak naopak poznat skutečného SEO odborníka.
Při výběru SEO specialisty nebo agentury vždy pamatujte na fakt, že kvalitně provedená optimalizace rozhodně není jednorázovou záležitostí. Způsob optimalizace se určuje dle účelu daného webu, stránky s trvalým obsahem nevyžadují tak časté optimalizace jako e-shopy, na kterých se pravidelně aktualizuje nabídka prodávaného zboží. Vždy je ovšem oboustranně výhodné, aby spolupráce probíhala dlouhodobě.
Důležitou součástí každé optimalizace je analýza daného webu a zmapování konkurence. Tato první a velmi podstatná část SEO zabere jistý čas a pokud se vybranému odborníkovi podaří důkladné seznámení s profilem vaší stránky, bude pro něj v budoucnu mnohem snazší provádět zásahy a změny.
Nekalé praktiky v oblasti SEO optimalizace mají za příčinu snižování důvěryhodnosti vašeho webu, který je poté algoritmem vyhledávače vyhodnocený jako nerelevantní a v pořadí vyhledávání je zařazen na nižší pozice. Algoritmus vyhledávače pracuje s poměrem tzv. pozitivních a negativních faktorů, s jejíž pomocí uděluje stránce rank, čili místo, na které bude daný web po zadání klíčového slova nebo slovního spojení zařazen. Někteří samozvaní SEO odborníci vytváří negativní faktory díky nedostatečným znalostem a často o tom ani nemusí vědět.
Za SEO služby se mnohdy vyplatí mírně připlatit, pokud vezmete v potaz fakt, že se vám kvalitně provedená optimalizace zaplatí sama formou vyšších prodejů, bude pro vás jednodušší smířit se s vydanými investicemi. Při výběru agentury se snažte dohledat reference a hodnocení uživatelů, jako vodítko vám může posloužit ověření kvality realizovaných optimalizací – stačí si dohledat předchozí klienty a pomocí vyhledávače si zjistit jejich aktuální pozice.
Pokud potřebujete dostat cenu za optimalizaci co možná nejníž a profi agentury jsou mimo vaše finanční možnosti, věnujte čas samostudiu. Na internetu je k tématice SEO volně dostupná široká škála informací, pokud se v této oblasti zorientujete, bude pro vás mnohem snazší poznat, že jste narazili na skutečného odborníka.
Po přečtení krátkého úvodu do světa SEO byste měli mít základní přehled o tom, jak správně vybrat specialistu, který z vás nebude pouze loudit peníze, ale dokáže váš web skutečně posunout na vyšší příčky vyhledávačů. Pamatujte, že oblast SEO se neustále vyvíjí, přibývají nové způsoby, jak lepších pozic dosáhnout a je zapotřebí, aby i konzultanti rozšiřovali své znalosti. Vždy se snažte navázat dlouhodobou spolupráci, samostudium vám pomůže lépe se zorientovat. Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti se SEO? Podařilo se vám naletět pseudo-specialistovi? Napište nám do komentářů tipy na správný výběr agentury.